maandag 16 februari 2015

Uit Martins platenkast: Caravan of love

Mijn vader had een grote cd-collectie en ik ben blij dat ik enorm veel muziek via hem heb leren kennen. Van kindsaf eigenlijk. Heel wat artiesten leerde ik als ukkie al kennen, en de studio 100-hits waren nooit echt aan mij besteed. Ik dook liever in pa's platencollectie om dan in de zetel met de koptelefoon aan naar muziek te luisteren.

Op StuBru is het week van eigen kweek. En wij doen mee, maar dan met de kweek van pappie. Deze week gaan we eens wat parels uit zijn collectie opdiepen. Nummers die hij graag hoorde, zong en die me steeds aan hem, of gekke fratsen die hij uitvoerde, doen denken.

Ik begin graag met Caravan of Love van The Housemartins. Een nummer dat pa vaak voor me zong toen ik nog klein was. Ik zong het nummer blijkbaar heel graag mee. Maar in mijn eigen versie dan.

Het refrein gaat als volg:

Every woman, every man - join the caravan of Love
Stand up - stand up - stand up
Everybody take a stand -  join the caravan of love
Stand up - stand up - stand up

Als klein potertje maakte ik er steeds "Standuck" van en liep ik dat heel de tijd te zingen. Nu nog steeds, als ik het nummer hoor, heb ik de neiging het in mijn versie te zingen.

Blijft wel een fantastisch nummer dat ik echt wel met de paplepel heb meegekregen!

TG




Geen opmerkingen:

Een reactie posten