vrijdag 27 februari 2015

Met pa en mijn liefje naar Oasis

Nog een weekend slapen en dan is hij er maandag eindelijk: de nieuwe van Noel Gallagher "Chasing Yesterday". Na zijn magistrale eerste soloplaat "Noel Gallagher's High Flying Birds" belooft dit weer een schot in de roos te worden. Het kan ook niet anders, want Noel is een crack in zijn vak.

Hij is zeker mijn favoriet van de twee broers die ooit deel uitmaakten van Oasis. Zijn jongere broer Liam kon enkel maar in zijn typische gebogen houding aan de micro staan en zijn keel open zetten. In de hoogdagen van Oasis was dat ferm, op het einde heel wat minder.

Ik was als puber enorme Oasis-fan. De meisjes in mijn klas waren fan van boysbands als Backstreet Boys, Hansom, ... In mijn eerste jaar middelbar hier in Moorsele zat ik in een klas met 4 jongens (waaronder ik) en maar liefst 20 meisjes. Dus je kon onze klas wel inbeelden! Een heleboel posters van jongensgroepen en hier en daar ééntje van rockhelden als Bryan Adams en dan ook Oasis.

Maar ik heb de band pas voor het eerst live gezien in oktober 2005. Na wat magere jaren was de band toen helemaal terug met de plaat "Don't believe the truth". Pa reserveerde toen 3 tickets: één voor hem, één voor mij en ... één voor mijn lief. Mijn liefje had ik leren kennen tijdens de zomer 2005, dus het was al een paar maand aan.

"Aah manneke, gaat je lief mee?"
"Ja."
"Azo, leuk. Dan leer ik ze ook eens kennen."

En zo pikte mijn pa mijn liefje op met de wagen en reden we naar Vorst Nationaal. Met zijn drietjes zaten we in de tribunes met een pint in de hand terwijl de broertjes Gallagher in hun eigen stijl hun hits door de boxen stuurden. Met als absolute hoogtepunt de live-versie van "Don't Look Back in Anger", een nummer dat wordt gezongen door Noel Gallagher.

Na afloop voerde pa ons terug naar mijn lief haar kot, en hij vertrok weer naar huis. Een geslaagde eerste kennismaking. Enkele maanden later kwam mijn lief voor het eerst bij ons thuis, en de verwelkoming van pa was ook legendarisch. Maar dat is voor een andere keer.

Nu vragen jullie je wellicht al heel de tijd af wie mijn lief toen was?

Wel, we leerden elkaar kennen in Zwitserland in juli 2005. Na 7 jaar waren we met ons 3 en dit jaar in juli zullen we al 10 jaar samen zijn.

TG



Noel Gallagher op 24-10-2005 in Vorst Nationaal.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten