vrijdag 9 januari 2015

Goed gereedschap

Naast de musketon hadden pa en ik nog goed gereedschap hangen aan onze sleutelbos. Eéntje die altijd wel van pas komt voor liefhebbers van gerstennatten: een opendoender of "kroontjeswipper" zoals ze zo mooi zeggen.

Ik herinner mij dat we deze sleutelhangers/openers cadeau kregen bij een bak duvel bij Huis Maria. Het was zomer en dus ging de voorraad Duvel iets vlugger door de keel dan anders. Tijd dus voor een nieuwe voorraad en dus deze hebbedingen.

Ik heb het dingetje al heel veel kunnen gebruiken, en het is bijna onmisbaar geworden. Momenteel heb ik mijn papa's hangertje, omdat het mijne al zodanig versleten was. Het was bijna onmogelijk geworden om er een Duvelflesje of andere mee te openen.

Gelukkig heb ik nu papa Martins hangen, zodat ik nooit hoef te verdorsten.

Schol!

TG



Geen opmerkingen:

Een reactie posten