woensdag 3 december 2014

Born to run

Ik kreeg onderstaande foto door van mijn pepe Frans. Ik had deze nog nooit gezien, maar vind het wel een prachtig beeld van onze pa. Een bijna iconische foto zelfs.

Doet me beetje denken aan Bruce Springsteen in zijn “Born to run”-periode. Die plaat heb ik nog liggen in de  vinylcollectie van papa. Hij had deze aangeschaft in de tijd dat hij nog op kot zat in Leuven. Hij heeft heel wat van zijn lp’s aangeschaft op de terugreis van een weekje studeren. Ik hoor het hem nog vertellen.

“Ik zorgde ervoor dat ik altijd een precies bedrag aan drinkgeld over had. Dat was voldoende om eerst in Leuven nog een pintje te drinken in afwachting van mijn trein naar Kortrijk. In Kortrijk had ik dan nog voldoende budget over om een lp aan te schaffen, en met die lp aan mijn zijde op een terrasje te gaan zitten in afwachting van vervoer naar huis. Een ritueel!”


Zo zijn er dus heel wat vinylparels bij hem beland. Van Dylan, The Stones, Bob Seger, … en uiteraard “The Boss”.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten