vrijdag 17 oktober 2014

Greetings to the new brunette

Ik heb heel veel muziek leren kennen via pappie en in de komende tijd zal ik zeker regelmatig een nummertje plaatsen uit zijn uitgebreide platenkast.

Ik begin graag met deze openingtrack van "Talking with the Taxman about poetry" van Billy Bragg. "Greetings to the new brunette", of "shirley" zoals de plaat ook wel gekend is, is een fantastisch nummer met ijzersterke lyrics en aanstekelijke gitaar.



Een vriend daagde me onlangs via Facebook uit om 10 nummers op te geven die iets betekenen in mijn leven. Een bijzonder zware opdracht, 10 is echt wel te weinig, maar ik heb toch een poging gedaan. Deze "Greetings to the new brunette" was er één van. Ik herinner me nog dat pappie vroeger vaak op zakenreis ging naar Engeland. Bij zijn terugkeer had hij altijd cadeautjes bij. Voor ons maar ook voor zichzelf, en dat waren dan vooral cd's. Het album "Talking with the Taxman about poetry" van Billy Bragg was er één van en ik herinner me nog dat hij met een préhistorische laptop de cd kon beluisteren en ... via een microfoon kon meezingen en helaas ook het resultaat kon opnemen.

"Shiirrleeeeyy" in de versie van Martin hebben we niet meer (misschien wel beter voor de trommelvliezen) maar gelukkig is het origineel nog steeds intact!

 "Here we are in our summer years
Living on icecream and chocolate kisses
Would the leaves fall from the trees
If I was your old man and you were my missus"

TG

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten